هرکدام از این روشها بخش خاصی از سایت را پوشش میدهند و برای بهینهسازی میبایست به تمامی این روشها تسلط کامل داشته باشید تا هرکدام را در زمان مناسب به کار ببرید. یک ساختار اصولی میبایست به کاربر کمک کند تا باکمترین کلیک به صفحه هدف خود دست پیدا کنند و از سوی دیگر بتوانند موقعیت خود در سایت پیدا کنند و درصورت نیاز به صفحه ورودی خود بازگردند. پنالتی شدن چه تاثیری روی رتبه صفحات و سایت دارد؟ جریمههایی که از سمت گوگل روی صفحات سایت اعمال میشود و اثرات منفی بسیار زیادی بر روی رتبه و جایگاه صفحات خواهد داشت. این جریمهها گاهی مستقیما از سمت الگوریتمها بر روی سایت اعمال میشود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده میشود. در این قسمت به چند عامل تاثیرگذار در رتبه و جایگاه صفحات اشاره کردیم.
این امر در مورد متن اطراف لینک نیز صدق می کند، زیرا لینک ها ممکن است بار موضوعی اطراف خود را نیز حمل کنند. برعکس، باید بسیار مراقب باشید و ایجاد ترکیبی طبیعی از انواع مختلف انکر تکست را هدف قرار دهید. آخرین اما نه کم اهمیت ترین نکته این است که Featured snippet های موجود را بررسی و از آنچه برای رقابت با آن مفید است، الهام بگیرید. به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که چه متنی باید در یک Featured snippet ظاهر شود. بسیاری از صفحاتی که در Featured snippet ظاهر می شوند رتبه اول گوگل را ندارند.
بخش Performance علاوه بر نمایش کلمات کلیدی برتری که بیشتری ورودی را برای شما ایجاد می کنند، می تواند ابزاری برای کشف اطلاعات طلایی باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک (مانند LinkMiner) است که به شما کمک می کند بک لینک های رقبای خود را پیدا کنید. همانطور که قبلا در بخش PageRank توضیح دادیم، صفحاتی که بک لینک های باکیفیتی دارند، link equity بیشتری را به صفحه گیرنده لینک شده ارسال می کنند. هر گونه تلاش آشکار برای دستکاری انکرتکست بک لینک های شما ممکن است توسط گوگل شناسایی شده و در نتیجه با جریمه رو به رو شوید. (اطلاعات بیشتر در مورد جریمه های گوگل را در مطلب پنالتی گوگل بخوانید). این موضوع بدان معنا نیست که شما باید به هر قیمتی سعی کنید لینک هایی با متن انکر تکست حاوی کلمات کلیدی کسب کنید.
سئو کلاه خاکستری ترکیبی از دو روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. این تکنیکها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستوجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتورهای جستجو در اسنیپتهای صفحات نتایج خود نشان میدهند.
الگوریتمهای موتور جستجو به طور مکرر تغییر میکنند و تاکتیکهای سئو در پاسخ به این تغییرات تکامل مییابند. برخی از کسبوکارها که عملکرد مناسبی نداشتند با ارائه این آپدیت ارتقا یافتند. این آپدیت همان الگوریتمی است که کلمات ناشناس را حدسزده و نتایج مشابه را برای شما نشان میدهد. این الگوریتم یکی از مهمترین و پیچیدهترین آپدیتهای گوگل بود چرا که میتوانست نتیجه جستجوی فرد را متناسب با منطقهای که او زندگی میکرد مشخص کند.
در این صورت کرولر گوگل گمراه شده و به هر دو صفحه برای یک کلمه کلیدی رتبه می دهد. عیب اصلی کنیبالیزیشن (خود رقابتی) در عدم رشد صفحات سایت به میزان درست و پایین آمدن رتبه سایت در کلمه کلیدی مورد نظر شده است. وبمستر ها با استفاده از تجربه و ابزار های مختلف، میزان سختی کلمات کلیدی را سنجش و با تحقیق کلمات کلیدی، برای عبارات مختلف محتوای مناسب نگارش می کنند. سئو فرآیندی است که به گوگل کمک میکند تا سایت شما را شناسایی کرده، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط مثلا همین خرید موبایل سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد.
در طول دوره به طور مداوم تمرینهای عملی خواهید داشت و در پایان آن نیز آزمون میدهید تا از میزان تسلط شما به آموزشها مطمئن شویم. این استراتژی بدین شکل است که در ابتدای کار به هیچ عنوان نباید به سراغ کله گنده ها رفت و باید از کوچکتر ها شروع کرد. استراتژی که سایت های جدید یا ضعیف در این مورد باید داشته باشند استراتژی شروع کم رقابت است.
معرفی به کار بعد از اتمام دوره
بک لینک به زبان ساده، پیوند های دریافت شده یک وبسایت از طرف سایت های دیگر است. موتور های جستجو به میزان بک لینک و کیفیت آن ها در الگوریتم رتبه بندی خود اهمیت ویژه ای می دهند. عموما سایتهای با تعداد بک لینک بیشتر رتبه بیشتری در نتایج گوگل خواهند داشت.
- اما در بعضی مواقع مشاهده می کنید که گوگل بخشی از محتوای یک وب سایت شامل پاسخ به سوالتان را در صدر نتایج به نمایش گذاشته است.
- نوعی کد HTML است که برای شرح متنی تصاویر استفاده می شود و برای سئو محتوا می تواند مفید باشد.
- آشنایی با الگوریتمهای گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در سئو را میتوان اولین گام از بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو دانست.
- دامین آتوریتی که با نماد DA نمایش داده میشود، عددی مابین 1 تا 100 است که هرچه این عدد بالاتر باشد، دامنه سایت از اعتبار بیشتری نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو برخوردار خواهد بود.
- سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات نادرست با هدف افزایش رتبه وب سایت است.
- هنگامی که شما مطلبی را در گوگل یا موتورهای جستجو سرچ میکنید، پاسخ آن از طریق صفحه نتایج نمایش داده میشود.
سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان
موتورهای بزرگ نیز همواره در تلاش هستند تا فناوری خود برای بررسی عمیق تر سایت ها و ارائه نتایج بهتر به کاربران را بهبود ببخشند. در حالیکه سئوی درست و مناسب می تواند هزاران بازدید کننده وارد سایت کند اما اقدامات نادرست در سئو می تواند عوارض بسیار بدی بر روی نتایج موتور جستجوگر و در نهایت دیده شدن سایت شما داشته باشد. سایتها و صفحات زیادی در سطح وب وجود دارند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کردهاند ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند! چرا که به جنبههای دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر دادهاند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیفتر، بازدید و فروش بیشتری کسب میکنند. گوگل و سایر موتورهای جستجو از صاحبین وب سایت ها می خواهند که با استفاده از سئو موجب یافتن آسانتر محتوا توسط کاربران شوند. اما بایست دقت داشت که در این کار از قوانین آنها بایستی تبعیت کنید.
تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل (گوگل ادز) چیست؟
برای یافتن نقشه سایت، معمولا عبارت /sitemap.xml را در انتهای دامین قرار دهید. متا عنوان، عبارتی است که گوگل حداکثر 60 کاراکتر آن را نمایش می دهد. نگارش متاتایتل جذاب می تواند به افزایش CTR و ورودی ارگانیک از گوگل کمک کند. بینگ، موتور جستجوگر جهانی مایکروسافت است که اصلی ترین رقیب گوگل با داشتن حدود تنها 3 درصد از حجم جستجوی جهانی است.