سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
این آپدیت بهمنظور اهمیت روزافزون موبایل در زندگی انسانها ایجاد شده بود. در این سال گوگل اولین الگوریتم اصلی در دنیای جدید سئو را تحت عنوان الگوریتم پاندا ارائه کرد. مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2022) منتشر شدهاند.
- سئوی کلاه خاکستری ضرورتا عمل بدی نیست اما با نیت جلو افتادن در رتبه بندیها انجام میشود.
- به عبارت دیگر ملاگ گوگل برای رتبهبندی سایتها محتوای ارائه شده، استانداردهای تجربه کاربری و لینکسازی است.
- به همین دلیل گوگل با استفاده از الگوریتم برت نتایج دقیقی را به شما نمایش می دهد.
- برای این که بدانید سئو چیست، میتوان گفت به زبان ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش دید آن است.
- سلام دوست عزیز
خوشحالیم که محتوای این بخش مورد توجه قرار شما قرار گرفته است.
اگر یک کاربر مکررا از یک وبسایت بازدید کند، این بطور خودکار توسط کوکی ثبت میشود. Unique Visitor یک بروزر است که در طول یک مدت زمان خاص، چندین بار از یک وبسایت بازدید کند. محتوای Seo Friendly محتوایی است که به گونهای ایجاد شده باشد که موتورهای جستجو به آن رتبههای بالایی دهند. (Pay Per Click) پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمیشود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد میتواند نامحدود باشد.
توجه به نکات بیشتر درباره تکنیکهای جزئی سئو
با این حال هنوز متا تگ ها اطلاعات مهمی را درباره صفحه به موتورهای جستجو منتقل می کنند. به واسطه فراهم کردن اطلاعات بیشتر برای وب سایت می توان به افزایش نرخ کلیک آن امیدوار بود. بنابراین با وجود اینکه متا تگ ها غالبا به صورت غیر مستقیم در رتبه بندی موثرند، اما همچنان در سئو از اهمیت برخوردارند.
بهینهسازی موتور جستجو
سئو سایت در واقع بالا بردن کیفیت و بهبود عملکرد آن بر اساس معیارهای موتورهای جستجو است. گوگل ادسنس یک بستر تبلیغات بنری زیرمجموعه گوگل است که به ازای کلیک های صحیح و درست کاربران، از تبلیغ دهنده پورسانت می گیرد. ممکن است گاهی اوقات بسته به شرایط سایت، به ازای جایگاه نمایش بنر و بازدید صفحه، نیز پول دریافت کند. این بستر برای کسانی که قصد دارند به سئو سایت خود، سرعت ببخشند و مشکلی در هزینه کردن ندارند، کاربردی و مناسب باشند. البته کسانی که می دانند سئو چیست و به خوبی تکنیک های آن را آموخته اند، هیچگاه به دنبال گوگل ادسنس نمی روند. یکی از کارهایی که این وب سایت ها از جمله Moz، انجام دادند، این بود که فعالیت های مرتبط با سئو را به چندین بخش دسته بندی کردند.
واقعیت این است که پست های طولانی تر معمولاً موضوع را به صورت جامع تر پوشش می دهند. با تمرکز بر انواع اهداف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) می توانید به شکل های مختلف کاربر را به خریدار تبدیل کنید. اولین کار شما این است که کلمات کلیدی اولیه را بیابید، منظور عباراتی هستند که از آنها به عنوان پله ای برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر استفاده می کنید. اگر یک وبلاگ درباره قهوه راه اندازی می کنید، عبارات ساده ای مانند «دانه های قهوه»، «ماشین های قهوه ساز» یا «اسپرسو» بسیار عالی هستند. Intent کاربر در واقع قصد و نیتی است که کاربر از سرچ دارد به عنوان مثال صفحه ای که کاربر لازم است برای خرید یک محصول خاص ببیند با صفحه ای که کاربر نیاز دارد تا از آن اطلاعاتی کسب کند متفاوت است. در این حالت صفحات مختلف سایت شما که در یک جستجو نمایش داده شده اند، شروع به رقابت با یکدیگر می کنند و هر کدام سعی می کند رتبه و ترافیک ورودی بیشتری دریافت کند.