دسته‌ها
اخبار

اسباب بازی کودکان، آموزشی و سرگرم‌کننده-اسباب بازی

اسباب بازی های هل دادنی، سوار شدنی و کشیدنی از سرگرمی های محبوب کودکان در این سنین است. چرا که آن ها دوست دارند کارهایشان را خودشان انجام دهند و از تایید و تشویق شدن توسط دیگران لذت می برند. کتاب های تصویری با جزئیات بیشتر، کتاب های آموزشی، سی دی های موسیقی کودکان و دی وی دی های کارتون تلفن های اسباب بازی که ساده یا دارای ترانه‌های کودکانه هستند.

شاید تعجب کنید که میز موسیقی برای کودکان 2 تا 5 ساله هم هیجان‌انگیز است. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید ملحق شدن به کودک برای بازی کردن است زیرا هنگامی که کودک می‌بیند قصد بازی کردن با او را دارید احساس امنیت بیشتری می‌کند و اعتماد به نفس او در برخورد با دیگران افزایش می‌‌یابد. عروسک‌هایی که کودک بتواند لباس‌های آنها را در بیاورد و دوباره تن عروسک کند، اسباب بازی‌های نخ‌کردنی و جور کردنی، اسباب بازی‌های چرخ‌دار یا کشیدنی، تلفن‌های اسباب بازی، خمیر بازی‌های رنگارنگ، لگوهای ساختمان‌سازی و مکعب‌ها.

به ویژه برای استفاده از وسایل و اسباب بازی های دیگر دوستان و کودکان اطرافش. به او توضیح دهید که اگر فرد مقابل اجازه استفاده از وسایلش را ندهد، حق استفاده از آن ها را ندارد. ، برای کودکان بزرگ‌تر اسباب‌بازی‌هایی بخرید که بتوانند در کنار دوستانشان با آنها بازی کنند. کودک را به استفاده از نوعی اسباب‌بازی مجله خبری اسباب بازی که به آن علاقه‌مند نیست، مجبور نکنید. اگر مصمم هستید که افق دید فرزندتان را گسترش دهید، چیزی را پیدا کنید که با علایق او هماهنگ باشد. می‎توانید برای کودک، اسباب‌بازی هنری یا اسباب‌بازی‌هایی بخرید که امکان ساخت و ساز در آنها باشد، مثل انواع ساختمان‌سازی، ساعت‌هایی که باید سرهم شوند و …

درد قفسه سینه در کودکان: آیا این یک بیماری قلبی است؟

برای اینکه اسباب‌بازی جان سالم به در ببرد، باید از مواد پایدار و جامد ساخته شده باشد. چندین عنصر یادگیری را ترکیب می‌کنند و به بچه‌ها اجازه کشف می‌دهند علاوه بر اینکه باعث می‌شوند بچه‌ها از تخیل خود نیز استفاده کنند. در دل طبیعت بروید و طبق چارچوب هایی بچه هارا رها کنید تا بازی کنند و به همه نیازهایشان برای رشد برسند. باید به کودک خود اجازه دهید به کشف فضا و محیط اطراف بپردازد اما هرگز او را به بازی کردن وادار نکنید به ویژه اگر تمایلی به بازی ندارد. می‌توانید خودتان به سایر کودکان ملحق شوید تا فرزند شما نیز کنارتان قرار بگیرد و شروع به بازی کند. در نهایت کودک در سن پنج سالگی به برقراری ارتباط با سایرین می‌‌پردازد و بر نحوه رفتار آنها تأثیر می‌گذارد.

اگر کودک چهار ساله شما با دیگران بازی نمی‌کند و از بازی با آنها امتناع می‌کند و باید به فکر پیدا کردن علت آن باشید. سعی کنید در محیط منزل که کودک اعتماد به نفس و آرامش بیشتری دارد زمینه انجام بازی‌های گروهی را فراهم کنید. بچه ها دوست دارند که ادای آدم بزرگ ها را در بیاوند و وانمود کنند که بزرگسال هستند. یک دسته از وسایل آشپزخانه اسباب بازی و یا وسایل نظافتی اسباب بازی و یا وسایل باغبانی اسباب بازی می تواند به آنها کمک کند که منظم و وظیفه شناس باشند. شما همچنین می توانید زمانی که مشغول انجام کارهای خانه و یا باغبانی در حیاط هستید از آنها درخواست کمک کنید. این کار بچه ها را مشغول نگه می دارد و آنها را مسئولیت پذیر می کند.

چگونه انتخاب می‌کنید کدام اسباب بازی برای فرزند شما مناسب باشد؟ در انتخاب اسباب بازی با توجه داشته باشید که با کودک شما رشد کند، او را به چالش بکشد و مهارت‌های تفکر، جسمی، زبانی و اجتماعی عاطفی او را پرورش دهد. همچنیندقت داشته باشند که اسباب بازی مناسب برای یک کودک حتما برای تمامی کودکان در همان محدوده سنی مناسب نیست و باید به توانایی ها و علایق کودکان مختلف نیز توجه نمود. اگر در انتخاب اسباب‌بازی مشکلی دارید، می‌توانید از فروشنده فروشگاه‌های اسباب‌بازی کمک بگیرید. روی برخی از اسباب‌بازی‌ها هم سوای آموزشی بودن یا نبودنشان، گروه سنی مشخص شده که بهترین راهنما برای خرید آنها است. اسباب‌بازی‌ها می‌توانند مهارت‌های اجتماعی ارزشمندی را در کودکان ایجاد کنند.

نکاتی که باید برای خرید اسباب‌بازی آموزشی کودکان در نظر بگیرید

سایت ایمن ترافیک با در نظر گرفتن نیاز کودک یک ساله شما اسباب بازی بچه یک ساله را علاوه بر متناسب بودن با سن کودکتان، برحسب جنسیت کودک و بازی کردن فرزندتان بهترین ها را برای شما فراهم می آورد. اسباب بازی کشیدنی جزء بهترین اسباب بازی کودکان یک ساله محسوب می شود. این نوع از اسباب بازی ها کمک بسیار بزرگی به قدم برداشتن کودک شما می کنند.

  • شکستن اسباب بازی برای کودکان بعلت داشتن قطعات ریز بسیار می‌تواند خطرناک باشد.
  • مانند اسباب بازی‌های موزیکال برای رشد حس شنیداری و یا اسباب بازی‌های رنگی برای تقویت حس بینایی کودک و بسیاری از موارد دیگر.
  • از مجموعه مزایای اسباب بازی برای کودکان افزایش قدرت تخیل بچه ها است که در سنین بالاتر نیز برای آن ها مزایایی به همراه می آورد.
  • کودک یک ساله از رنگ های مختلف خوشش می آید و به همین جهت به نقاشی و رنگ آمیزی نیز علاقه مند خواهد بود اما نباید این توقع را از کودک داشت که بتواند به راحتی بر روی کاغذ رنگ آمیزی کند.