دسته‌ها
اخبار

اهمیت انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان باغبانی مریان-اسباب بازی

سپس با درخواست بازی نوبتی از هر دو کودک و یا بازی با یکدیگر سعی کنید روابط آن ها را بهبود ببخشید. یکی از عاداتی که معمولا به غلط برای کودک شکل می گیرد، این است که خواسته های خود را بتواند با گریه، پرخاشگری و جیغ زدن اجرایی سازد. در صورت توجه کردن به این رفتارها و بال و پر دادن به آن، کودک متوجه می شود که با هر بار پرخاشگری می تواند به خواسته خود برسد. بنابراین نسبت به تکرار کردن آن اصرار می ورزد و همزمان با رشد او، این حس نیز در او تقویت می شود و اثرات خود را در آینده نشان می دهد. ، دل و روده آن را بیرون خواهد ریخت و نتیجه این است که عمر اسبا‌ب‌بازی کوتاه می‌شود.

واکر کودک چیپولینو دارای صفحه آموزشی است و برای یادگیری اعداد، حروف الفبای انگلیسی و … هر وسیله بازی به گونه ای خاص عمل می کند و به این ترتیب کودک برای آشنایی با نحوه استفاده از وسیله بازی روش های مختلفی را امتحان می کند. این مسئله او را در پیدا کردن یک راه حل مناسب در شرایط مختلف راهنمایی می کند. برخی از این اسباب بازی ها در حین کار با مشکلاتی رو به رو می شوند که کودک تلاش می کند برای استفاده بهتر از وسیله بازی خود این مشکلات را برطرف کند. کودکان از طریق بازی کردن ، آموزش شمارش اعداد ، آموزش رنگها ، شکل و سایز‌ها را نیز می‌آموزند. زمانیکه کودکان در محیط‌های محرک‌آمیز بازی می‌کنند سطح فکری آنها نیز بالا می‌رود.

اسباب بازی‌های مناسب کودکان انتخاب کنید

محققان معتقدند اسباب بازیهای مناسب لزوما پر هزینه نیستند بلکه باید ایمن بوده و موجب سرگرمی، لذت و یادگیری کودک شوند. تحقیقات نشان داده تناسب نوع اسباب بازیها با سن رشد کودکان به مراتب مهمتر از تعداد و تنوع آنهاست. به نوعی طبیعی اسباب بازی ها به تحریک تخیل کودک کمک می کنند.بازی با اسباب بازی های مختلف به تحریک مجله خبری اسباب بازی ذهن کودک کمک بسیاری می کند و در فعال کردن قسمت های مختلف تخیل کودکان تاثیر زیادی دارد. کاهش حس مالکیت و انحصارطلبی در کودکان با هدف افزایش تعامل آن ها با دیگران بسیار موثر است. والدین و مربیان برای این کار می بایست با اطرافیان خود روابط تبادلی مناسبی را برقرار کنند و طی آن، وسایل خود را به یکدیگر قرض دهند.

شما به عنوان پدر و مادر، مسئول رشد و تکامل فرزندتان هستید و این شامل انتخاب بهترین و درست‌‌ترین اسباب‌بازی‌ها در راستای رسیدن به این هدف هم می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از خرید هر نوع اسباب‌بازی آموزنده، کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید آنچه برای فرزندتان انتخاب می‌کنید علاوه بر این که ایمن است، می‌تواند توانایی‌های فکری و فیزیکی و زبانی و اجتماعی او را هم تقویت کند. این وسایل، اسباب سرگرمی و لذت کودک به حساب می‌آیند در حالی که به تدریج و با احتیاط مهارت‌ها و توانایی‌های جدید و مورد نیاز کودک را به او آموزش می‌دهند. این وسایل گاهی اوقات هم برای تقویت و بهبود مهارت‌های کسب شده استفاده می‌شود.

  • برخی از این اسباب بازی ها در حین کار با مشکلاتی رو به رو می شوند که کودک تلاش می کند برای استفاده بهتر از وسیله بازی خود این مشکلات را برطرف کند.
  • آجره 36 قطعه شامل قطعات خانه‌سازی بزرگ و چرخ و اتصالات مخصوص آجره میباشد.
  • همانند بلوک ها با خمیر بازی کودکان هر چیزی را که تصور کنند با ان می سازند.
  • در این سن رشد اجتماعی کودک به جایی نرسیده که بتواند با دیگران بازی کند.

شکستن اسباب بازی برای کودکان بعلت داشتن قطعات ریز بسیار می‌تواند خطرناک باشد. کودکان در این سن به پرتاب کردن اشیا و اسباب بازی های خود علاقه خاصی دارند، به همین دلیل نشکن بودن و استحکام بدنه در این اسباب بازی‌ها بسیار مورد اهمیت است. مواد بازیافتی استفاده شده در بعضی از اسباب بازی‌ها می تواند بسیار خطرناک باشد. پس توجه کنید که از خرید این گونه اسباب بازی‌ها برای کودکان خود جدا خودداری کنید.

دسته‌بندی‌ها

درصورتی که در مسیر درمان‌های توانبخشی قرار دارید و به دنبال تمرینات تقویت حس وستیبولار کودک خود… توجه به همین چند نکته ساده می تواند تاثیر شگرفی در راستای تربیت کودک داشته باشد. می دانیم که رفتارها و اقدامات هر شخص بزرگسال، اغلب ریشه در دوران کودکی او دارد. بنابراین اگر پایه ریزی به صورت اصولی انجام نگیرد، می تواند در آینده مشکلات جدی برای او ایجاد نماید که قادر به حل کردن آن ها نیست. در شرایطی که به قدر کافی برای خاتمه یافتن بحث و جدل کودکان صبر کرده اید اما می بینید که خبری از بهبود روابط در میان آن ها نیست، بهتر است بدون عصبانیت و پرخاشگری دخالت کنید و آن ها را به آرامش دعوت نمایید.