دسته‌ها
اخبار

اهمیت انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان باغبانی مریان-اسباب بازی

درصورتی که در مسیر درمان‌های توانبخشی قرار دارید و به دنبال تمرینات تقویت حس وستیبولار کودک خود… توجه به همین چند نکته ساده می تواند تاثیر شگرفی در راستای تربیت کودک داشته باشد. می دانیم که رفتارها و اقدامات هر شخص بزرگسال، اغلب ریشه در دوران کودکی او دارد. بنابراین اگر پایه ریزی به صورت اصولی انجام نگیرد، می تواند در آینده مشکلات جدی برای او ایجاد نماید که قادر به حل کردن آن ها نیست. در شرایطی که به قدر کافی برای خاتمه یافتن بحث و جدل کودکان صبر کرده اید اما می بینید که خبری از بهبود روابط در میان آن ها نیست، بهتر است بدون عصبانیت و پرخاشگری دخالت کنید و آن ها را به آرامش دعوت نمایید.

وقتی بچه ها از معلم خود متنفرند والدین چه کاری می توانند انجام دهند؟

شما به عنوان پدر و مادر، مسئول رشد و تکامل فرزندتان هستید و این شامل انتخاب بهترین و درست‌‌ترین اسباب‌بازی‌ها در راستای رسیدن به این هدف هم می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از خرید هر نوع اسباب‌بازی آموزنده، کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید آنچه برای فرزندتان انتخاب می‌کنید علاوه بر این که ایمن است، می‌تواند توانایی‌های فکری و فیزیکی و زبانی و اجتماعی او را هم تقویت کند. این وسایل، اسباب سرگرمی و لذت کودک به حساب می‌آیند در حالی که به تدریج و با احتیاط مهارت‌ها و توانایی‌های جدید و مورد نیاز کودک را به او آموزش می‌دهند. این وسایل گاهی اوقات هم برای تقویت و بهبود مهارت‌های کسب شده استفاده می‌شود.

مسئولین مهدکودک ها اغلب به تقویت مهارت های هماهنگی اعضای بدن با هم تاکید می کنند و این مسئله سبب افزایش مهارت های حرکتی کودکان می شود. در این زمینه انواع لوازم بازی لگویی، جورچین ها و… نیز کارایی خواهند داشت و سبب دست ورزی کودکان در سنین رشد می شوند. این نوع اسباب بازی‌ها به دلیل اینکه باعث آموزش شکل‌های مختلف و تشخیص آنها می‌شوند، مهارت‌های دستی کودکان را تقویت می‌کنند. انواع اسباب بازی کودکان 5 تا 7 ساله را می توانید در وبسایت تخصصی بانک بازی ببینید. ما بازی هایی برای پرورش مهارت های کودکان در سطوح مختلف داریم که به راحتی می توانید با کسب اطلاعات دقیق اسباب بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

کودک یک ساله برای گرفتن اشیا از هر دو دست خود استفاده می کند و نمی توان در این دوره با اطمینان مشخص کرد که کودک چپ دست است یا راست دست. عروسک پولیشی طرح خرس کودکان را ساعت ها غرق در دنیای نقش بازی میکند. اسباب بازی پولیشی فیل خوابیه و ماه ایده آل برای ارتقاء قدرت شنوایی و حس لامسه کودک ومناسب رده سنی مجله خبری اسباب بازی بالای 1 سال است. عروسک پولیشی طرح فیل کودکان را ساعت ها غرق در دنیای نقش بازی میکند. بازی میله و مهره کودک جزء مدرن ترین اسباب بازی کودکان یک ساله به شمار می رود. این اسباب بازی از پیچ و خم مهره های رنگارنگ، قطعه هایی با چند شکل هندسی ساخته شده از چوب می باشد و مخصوص کودکان یک ساله طراحی شده است.

قصه کودکانه درباره شستن دستها

واکر کودک چیپولینو دارای صفحه آموزشی است و برای یادگیری اعداد، حروف الفبای انگلیسی و … هر وسیله بازی به گونه ای خاص عمل می کند و به این ترتیب کودک برای آشنایی با نحوه استفاده از وسیله بازی روش های مختلفی را امتحان می کند. این مسئله او را در پیدا کردن یک راه حل مناسب در شرایط مختلف راهنمایی می کند. برخی از این اسباب بازی ها در حین کار با مشکلاتی رو به رو می شوند که کودک تلاش می کند برای استفاده بهتر از وسیله بازی خود این مشکلات را برطرف کند. کودکان از طریق بازی کردن ، آموزش شمارش اعداد ، آموزش رنگها ، شکل و سایز‌ها را نیز می‌آموزند. زمانیکه کودکان در محیط‌های محرک‌آمیز بازی می‌کنند سطح فکری آنها نیز بالا می‌رود.

  • برای مثال لکنت زبان یکی از بیماری هایی هست که از طریق تعامل کودکان با یکدیگر بسیار قابل حل است.
  • علاقه دارند و هر روز با توجه به سنشان در انتخاب نوع وسایل بازی حساس‌تر می‌شوند.
  • البته بازی کردن تنها مختص کودکان نیست و انسان در هر سنی سرگرمی و بازی های مناسب سن خود را پیدا می کند.
  • برخی از بهترین بازی های گروهی شامل توپ بازی، قطار بازی، آب بازی، آشپزی و خاله بازی، ساختن قلعه با آجر یا بلوک های پلاستیکی و … .

شکستن اسباب بازی برای کودکان بعلت داشتن قطعات ریز بسیار می‌تواند خطرناک باشد. کودکان در این سن به پرتاب کردن اشیا و اسباب بازی های خود علاقه خاصی دارند، به همین دلیل نشکن بودن و استحکام بدنه در این اسباب بازی‌ها بسیار مورد اهمیت است. مواد بازیافتی استفاده شده در بعضی از اسباب بازی‌ها می تواند بسیار خطرناک باشد. پس توجه کنید که از خرید این گونه اسباب بازی‌ها برای کودکان خود جدا خودداری کنید.

محققان معتقدند اسباب بازیهای مناسب لزوما پر هزینه نیستند بلکه باید ایمن بوده و موجب سرگرمی، لذت و یادگیری کودک شوند. تحقیقات نشان داده تناسب نوع اسباب بازیها با سن رشد کودکان به مراتب مهمتر از تعداد و تنوع آنهاست. به نوعی طبیعی اسباب بازی ها به تحریک تخیل کودک کمک می کنند.بازی با اسباب بازی های مختلف به تحریک ذهن کودک کمک بسیاری می کند و در فعال کردن قسمت های مختلف تخیل کودکان تاثیر زیادی دارد. کاهش حس مالکیت و انحصارطلبی در کودکان با هدف افزایش تعامل آن ها با دیگران بسیار موثر است. والدین و مربیان برای این کار می بایست با اطرافیان خود روابط تبادلی مناسبی را برقرار کنند و طی آن، وسایل خود را به یکدیگر قرض دهند.

فواید ساختن اسباب بازی توسط

کودکانی که علاقمند به نقش بازی کردن هستند، با این عروسک همراه جدیدی برای خود خواهند داشت. عروسک هایی که دارای شیشه شیر، لباس های قابل تعویض، چهره ای دلنشین برای کودک، وزن سبک، قابل شست و شو و قابل حمل باشند، از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان هستند و تا حدودی یادآور دوره ی نوزادی آن ها خواهند بود. آن ها می خواهند با دستانشان همه چیز را لمس کنند و مدت زمان طولانی بازی کنند، که ممکن است برای والدین خسته کننده باشد. به همین خاطر، بهتر است اتاق کودک تان را ازاسباب بازی کودکان یک ساله پر کنید، که به رشد خلاقیت، هماهنگی و مهارت های اجتماعی کودک کمک خواهند کرد. بازی و کودک دو کلمه جدا ناپذیر می باشند و واژه بازی در اکثر موارد مختص کودکان تعریف می شود. بازی کردن بچه ها همیشه موجب خوشحالی والدین می شود زیرا بازی کردن بچه ها نشانه سلامتی و شادی آنها می باشد.

سپس با درخواست بازی نوبتی از هر دو کودک و یا بازی با یکدیگر سعی کنید روابط آن ها را بهبود ببخشید. یکی از عاداتی که معمولا به غلط برای کودک شکل می گیرد، این است که خواسته های خود را بتواند با گریه، پرخاشگری و جیغ زدن اجرایی سازد. در صورت توجه کردن به این رفتارها و بال و پر دادن به آن، کودک متوجه می شود که با هر بار پرخاشگری می تواند به خواسته خود برسد. بنابراین نسبت به تکرار کردن آن اصرار می ورزد و همزمان با رشد او، این حس نیز در او تقویت می شود و اثرات خود را در آینده نشان می دهد. ، دل و روده آن را بیرون خواهد ریخت و نتیجه این است که عمر اسبا‌ب‌بازی کوتاه می‌شود.