دسته‌ها
اخبار

فواید خرید اسباب بازی برای کودکان تابان تویز فواید خرید اسباب بازی برای کودکان-اسباب بازی

همه ما تجربه خرید اسباب بازی را داریم که کودک ما به مدت دو روز با آن بازی می کند و دیگر هرگز آن را لمس نمی کند. اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که به روش‌های مختلفی قابل استفاده باشد. متأسفانه بعضی از والدین همه چیز را آماده شده برای کودک شان تهیه می کنند و خیال می کنند با خریدن اسباب بازی های گران قیمت و زیاد، زمینه رشد فکری و شکوفایی استعدادهای کودک را فراهم کرده و خدمت بزرگی به فرزندشان می کنند. علاقه دارند و هر روز با توجه به سنشان در انتخاب نوع وسایل بازی حساس‌تر می‌شوند. به طور کلی این وسایل در دو مدل سازمان‌یافته و سازمان نیافته تقسیم می‌شوند.

آنها چیزهای دیگری پیدا می کنند و با آنها سرگرم می شوند و اسباب بازی های کسل کننده در ته جعبه ی بازی رها می شوند. بهترین اسباب بازی ها نیازهای تخیلی کودک را برآورده می کنند و به چندین روش می تواند از آن استفاده کند و می توانند متنوع باشد. در اینجا ده اسباب بازی که باعث می شود توجه بچه ها به آن جلب شود معرفی می شوند. پس از خریدن اسباب بازی های مناسب و ایمن، نکته ای که حائز اهمیت است این است که اطمنینان حاصل کنید که شما و کودکان با طریقه استفاده از آن اسباب بازی آشنایی کافی را دارید. بهترین راه برای انجام این کار، نظارت بر کودکان در هنگام بازی کردن است.

این مکعب ها دارای تصاویر زیبا و کارتونی از دایناسور می باشد.اسباب بازی توپ پارچه ای برای رده سنی بالای 6 ماه طراحی شده است. یاد دادن کار تیمی با استفاده از بازی های دسته جمعی باعث افزایش اعتماد به نفس کودک و بهبود هوش هیجانی کودک می شود. این دسته از بازی ها می تواند باعث افزایش سرعت عمل کودکان شود و روابط اجتماعی آن ها را بهبود دهد. حتماً تجربه داشته‌اید که وقتی یک مهارت را با استفاده از داستان و یا اسباب بازی مناسب آموزش داده‌اید چقدر تأثیرگذار بوده است. فرآیند رشد و خلاقیت یک فرآیند پیچیده است چون کودک مدام در حال تجربه کردن است و هر چیزی را که ببیند و بشنود سریعاً به حافظه می‌سپارد.

از مجموعه مزایای اسباب بازی برای کودکان افزایش قدرت تخیل بچه ها است که در سنین بالاتر نیز برای آن ها مزایایی به همراه می آورد. آقا پسرها با ماشین های اسباب بازی خود در دنیای خیال در یک مسابقه هیجان انگیز ماشین سواری شرکت می کنند و در آن پیروز می شوند! دختر خانم ها با عروسک ها و اسباب بازی های خود حس مادر شدن را تجربه می کنند و با این روش به تخیل خود دامن می زنند.

پس می‌توانیم دنیای بازی کودکان را مانند دنیای واقعی فرض کنیم و بگذاریم که کودک کم‌کم و با قرار گرفتن در جریان بازی و قدم گذاشتن در آن دنیای واقعی را درک و کشف کند. کودک در طی فرآیند بازی کردن با اسباب بازی های مختلف می‌تواند به درک و یادگیری درباره خود، مسائل محیط اطراف و یادگیری چگونگی حل مسائل دست یابد. هر وسیله‌ی بازی با هدف خاصی طراحی می‌شود و قصد آن آموزش و درک یک مهارت خاص است. گفتار درمانی در کودکان فلج مغزی به ارتباط بهتر او با اطرافیان کمک زیادی می کند. بسیاری از کودکان مبتلا به فلج مغزی در درک گفتار، صحبت کردن و غذا خوردن دچار مشکل هستند. در این صورت گفتاردرمانی در فلج مغزی ضروری بوده و با همکاری والدین یا مراقبین کودک، مهارت‌های ارتباطی…

هر کدام از این وسایل بازی می‌تواند باعث تقویت یکی از مهارت های کودک گردد. به عنوان مثال استفاده از مهره‌های رنگی و رد کردن نخ از سوراخ مهره‌ها، استفاده از اشکال هندسی مختلف، جورچین ها باعث تقویت مهارت‌های حرکت دست و هماهنگی چشم با انگشتان کودکان می‌شود. کارت های مصور رنگی برای تقویت قوه تشخیص مناسبت هستند و استفاده از سازهای مختلف، بوق، سوت، کارت مشاغل و … باعث تقویت مهارت گویایی و بیان می‌شوند.

  • بیشتر اسباب‌بازی‌های بچه‌ها در واقع به آنها آموزش می‌دهند، حالا ممکن است این آموزش، صرفا یاد دادن جمع و تفریق یا جدول ضرب نباشد، اما اسبا‌ب‌بازی‌ها با پرورش قوه تخیل کودک، به او نقش‌آفرینی در موقعیت‌های مختلف را یاد می‌دهند.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان تا هشت سال به طور متوسط هر روز بیش از دو ساعت با صفحه‌های نمایش وقت می‌گذرانند.
  • بسیاری از اسباب بازی‌ نوزادی می‌توانید کودک را در این راه کمک کنند و بسیاری از مهارت های جسمی و ذهنی کودک را تقویت کنند.
  • شما می توانید با در نظر گرفتن سلایق و علایق فرزندان خود انواع آن ها را خریداری کنید.
  • با استفاده از این وسایل بازی کودک، خود را بیشتر می شناسد و به توانایی های خود اعتماد می کند.
این اسباب بازی ها خلاقیت بچه ها را شکوفا کرده و به آن ها کمک می کنند که اعضای بدن خود را به سادگی با هم هماهنگ کنند. این مزایای مهم همواره مورد توجه بسیاری از مشاورین و کارشناسان حوزه کودک و نوجوان قرار گرفته است. در سال های اخیر ممنوعیت های بسیاری برای استفاده از بازی های ویدیویی برای کودکان زیر ده سال ایجاد شده است. اسباب بازی‌هایی از این دست به کودکان در حل مسئله کمک می‌کنند، روابط اجتماعی را یاد می‌گیرند و مهارت‌های حرکتی ظریف با استفاده از عضلات کوچک دست و انگشتان را رشد می‌دهند.

اسباب بازی های اکتشافی

هر سمت از این مکعب دارای بازی هایی هست که موجب تقویت هوش، مهارت های ذهنی و فیزیکی بچه ها میشه. واکر بچه گانه چیپولینو، را می توان هم به عنوان واکر هم به عنوان میز بازی استفاده نمود. آجره یک بازی ساختنی و اسباب بازی لگو سرگرم مجله خبری اسباب بازی کننده است.در این بازی کودک امکان ساخت اشکال متنوع و خلاقانه را دارد. آجره 21 قطعه شامل قطعات خانه‌سازی بزرگ و چرخ و اتصالات مخصوص آجره میباشد. آجره 36 قطعه شامل قطعات خانه‌سازی بزرگ و چرخ و اتصالات مخصوص آجره میباشد.

داستان برتر کودک

این عروسک پولیشی جغجغه ای موزیکال، با تکان دادن عروسک، صدای جغجغه و با کشیدن دمش موزیک ملایمی می دهد. ایده آل برای ارتقاء قدرت شنوایی و حس لامسه کودک ومناسب رده سنی بالای 1 سال است. عروسک پولیشی طرح سگ کودکان را ساعت ها غرق در دنیای نقش بازی میکند. عروسک پولیشی طرح موش کودکان را ساعت ها غرق در دنیای نقش بازی میکند.

مزایای اسباب بازی برای کودکان از مهمترین موارد مورد بحث در مجامع مربوط به رشد و پرورش کودکان است. اسباب بازی ها بخش مهمی از فرایند یادگیری کودکان را در سنین رشد تشکیل می دهند. هر یک از آن ها تاثیر به سزایی در تخلیه انرژی فیزیکی بچه ها دارند و هیجانات کاذب آن ها را به سادگی رفع می کنند.