دسته‌ها
اخبار

معرفی اسباب بازی مناسب کودک یک ساله بازی فکری کودک یک ساله-اسباب بازی

آموزش مهربان بودن با دیگران یکی از مهارت‌های اجتماعی بسیار مهم است که به کودک یاد می‌دهد نسبت به دیگران شفقت داشته باشد و احساسات آنها را درک کند. شما می‌توانید با نشان دادن مهربانی خود نسبت به دیگران و تشویق کودک به صحبت کردن درباره احساسات خود در این راستا گام بردارید. کودکی که به مهربان بودن تشویق می‌شود هنگام بازی کردن با دیگران و برقراری ارتباطات اجتماعی موفقیت بیشتری به دست می‌آورد. اگر کودک ۵ ساله شما از بازی کردن با دیگران به شدت امتناع می‌کند احتمالاً بسیار خجالتی است و اعتماد به نفس پایینی دارد.

این اسباب بازی می تواند یک بازی تخیلی، هیجانی و همچنین ماجراجویی برای کودک شما باشد. برای خرید اسباب بازی می توانید بر حسب توانایی های کودک یک ساله خود بازی های مخصوص کودک یک ساله را تهیه نمایید و همچنین با خرید بازی فکری برای کودک یک ساله می توانید مهارت های او را در زمینه های مختلف تقویت نمایید. بسیاری از وسایل بازی کودکانه به صورت فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرند و به این ترتیب کودک باید برای استفاده از آن ها حرکت کند. در ادامه دست ها، پاها و چشم های کودک و سایر اعضای بدن او با هم هماهنگ خواهد شد.

مناسب ترین اسباب بازی کودکان یک ساله

والدین باید متوجه این امر باشند که علاوه بر تهیه و خرید اسباب بازی های مناسب، سعی نمایند با در اختیار قرار دادن ابزارهایی مانند چکش، میخ، قیچی و … (با توجه به سن کودک) و وسایل اضافی و دورریختنی که قبلاً نامبرده شد، زمینه سازندگی، خلاقیت، ابتکار، نوآوری و سرگرمی کودک را فراهم نمایند. بازی کردن و جنب و جوش کودکان در هر شرایط, مهم ترین ویژگی یک کودک محسوب می شود. البته بازی کردن تنها مختص کودکان نیست و انسان در هر سنی سرگرمی و بازی های مناسب سن خود را پیدا می کند. بازي، روش طبيعي شركت كودكان در فعاليتهايي است كه سرانجام سبب كسب مهارت و ورزيدگي براي مقابله با مشكلات زندگي مي شود. كودكان از طريق بازي احساسات، ناكاميها و اضطرابهاي خود را بيان مي دارند.

در این مرحله ممکن است فرزند شما با سایر کودکان بزرگتر از خود بازی کند. اسباب بازی های پر سر و صدا و یا دارای صداهای ناهنجار ممکن است برای شنوایی کودک مناسب نباشد. واکر موزیکال کودک وین فان مناسب برای کودکان نو پا و کمک به حفظ تعادل کودک .دارای دسته برای کنترل کودک در هنگام حرکت، که مناسب برای کودکان 6 ماه تا 12 ماه می باشد. آجره 10 قطعه شامل قطعات خانه‌سازی بزرگ و چرخ و اتصالات مخصوص آجره میباشد. آجره 14 قطعه شامل قطعات خانه‌سازی بزرگ و چرخ و اتصالات مخصوص آجره میباشد.

بازی کردن با کودکان علاوه بر اشتیاق و همدلی در کودک، باعث می شود از ایمنی آن ها اطمینان حاصل کنید. همچنین باید به طور مرتب اسباب بازی های کودک را بررسی کنید که شکسته یا غیر قابل استفاده نباشند و در صورت مشاهده شکستگی در قطعات اسباب بازی های کودک، بلافاصله آن را دور ریخته و یا تعمیر کنید. اگر به دنبال خرید اسباب بازی زیر دو سال برای سیسمونی نوزاد و یا هدیه برای کودک نوپا هستید در این صفحه انواع اسباب بازی نوزاد و نوپا را میتوانید مشاهده و خریداری کنید. این مکعب اسباب بازی نرم با طرح حیوانات دارای وجه هایی هست که کودک می تونه با انگشتانش آن ها را گرفته و لمس کنه و این کار باعث تقویت ماهیچه های کوچیک دستان کودک و افزایش هماهنگی چشم و دست اون میشه. واکر کودک بهترین انتخاب برای تمرین راه رفتن کودک و همچنین بازی های آموزشی مناسب کودکان زیر 2 ساله. این واکر موزیکال به حالت میز بازی هم در میاد و کودک رو ساعت ها سرگرم بازی میکنه.

اسباب بازی های مناسب سن نه تا دوازده سالگی

این شکل علاوه بر انجام ساخت و سازهای شگفت انگیز، به کودکان کمک می کند، تا با قرار دادن قطعات در شکاف صحیح، اشکال مختلف را یاد بگیرند. همین امر باعث می شود، پازل ها جز تاثیرگذارترین اسباب بازی کودکان برای یک ساله به شمار بروند. بازی های کودک یک ساله و به طور کلی بازی کردن کودک در این سن موجب می شود که کودک تحرک بیشتری داشته باشد و اشیا را جا به جا کند. در مورد بهترین اسباب بازی در این سن باید اسباب بازیی را انتخاب کرد که کودک بتواند با انداختن آن و یا هل دادن اسباب بازی تحرک بیشتری داشته باشد. بازی کردن کودک و استفاده از اسباب بازی کودک یک ساله می تواند علاوه بر افزایش تحرک کودک موجب شود تا کودک بتواند کارهای دستی و حرکتی بیشتری انجام دهد و این مهارت را در خود تقویت کند.

عروسک پولیشی دلفین با صورتی بامزه و چشم تیله ای کودکان را ساعت ها غرق در دنیای نقش بازی میکند و اجازه میدهد تا داستان های جذاب برای خودشان روایت کنند و با خلاقیت خود تغییراتی در آن ایجاد کنند. اسباب بازی مکعب هوش 10 تکه ای یک اسباب بازی مهیج،آموزشی و سرگرم کننده برای کودکان بالای ۱۸ ماه می‌باشد. دارای چندین وجه مکعبی می باشد که می مجله خبری اسباب بازی توان آنها را به هم وصل کرد که بر روی هر وجه آن یک فعالیت آموزشی و سرگرمی قرار دارد. SMILY PLAY, SMYKA TABLET, INTERACTIVE TOY – این تبلت اسباب بازی موزیکال دارای 6دکمه موزیکال و مناسب برای آموزش اشکال و رنگ ها و تقویت کننده مهارت های کاربردی مختلف در کودکان است. این بسته حاوی چهار مکعب است که هر کدام دارای شش تصویر متنوع هستند.

اما تنها چیزی که کودک در استفاده از بازی های ویدیویی به دست می آورد، استرس و کاهش ارتباطات اجتماعی است. این مسئله توجه بسیاری از کارشناسان حوزه کودک را جلب کرده و به همین خاطر این روزها استفاده از بازی های ویدیویی برای کودکان به حداقل رسیده است. کودک یک ساله از رنگ های مختلف خوشش می آید و به همین جهت به نقاشی و رنگ آمیزی نیز علاقه مند خواهد بود اما نباید این توقع را از کودک داشت که بتواند به راحتی بر روی کاغذ رنگ آمیزی کند. خواندن کتاب و شعرهای مناسب کودکان نیز موجب می شود تا با ریتم زبان آشنا شوند و کلمات بیشتری را بیاموزند.

گاهی اوقات پدر و مادر ترجیح می‌‌دهند سبک لباس پوشیدن کودکشان متفاوت باشد اما کودک تمایلی به جلب توجه دیگران ندارد. به طراحی چند فعالیت ساختارمند بپردازید و قبل از انجام دادن آنها با کودک خود صحبت کنید. معمولاً کودکان خجالتی در این شرایط بهتر عمل می‌‌کنند زیرا می‌‌دانند قرار است چه کاری انجام دهند. انجام دادن برخی بازی‌ها از قبیل بازی در آب، بازی با شن، نقاشی، آشپزی و استفاده از خمیر بازی نتایج خوبی را به بار می‌آورد. پس از بازی در منزل می‌توانید کودک خود را به پارک یا پیک نیک ببرید و او را به داشتن فعالیت جسمانی را تشویق کنید تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد سپس اجازه دهید به تنهایی بازی کند.

  • هر یک از این وسایل بازی در طول هر سال به میزان قابل توجهی خرید و فروش می شوند.
  • بازی با پیروی از علایق منحصر به فرد خود، فرصتی عالی برای رشد و تمرین مهارتهای جدید به فرزند شما می‌دهد.
  • عروسک ها احساسات کودک را بیدار می کنند و باعث می شوند تا کودک به خوبی احساسات خود را نشان دهد.
  • احساسات، علایق، دوستی و تجربیات زندگی نقش مهمی را در فرآیند رشد کودک و گذر از دوران کودکی به نوجوانی و بزرگسالی ایفا می‌کنند.
  • گاهی در این توپ های کروی دانه های پلاستیکی برای ایجاد صدا به هنگام حرکت دادن توپ ها نیز قرار داده می شوند.
استفاده از اسباب‌بازی‌های ساده برای کودکان راحت‌تر است و به نظارت کمتری نیاز دارد. طبق تحقیقات آکادمی اطفال آمریکا، کودکان کمتر از دو سال اصلا نباید تلویزیون تماشا کنند یا بازی‌های رایانه‌ای انجام دهند. استفاده از این وسایل برای کودکان بیشتر از دو سال سال هم باید به یک تا دو ساعت در روز محدود شود. این اسباب‌بازی‌ها واکنش خاصی را در کودک ایجاد می‌کند، دقیقا چیزی که شما می‌خواهید. در سن ۴ سالگی کودکان می‌توانند به راحتی به انجام بازی‌های مشارکتی بپردازند و بازی با دیگران را به تنها بازی کردن ترجیح می‌‌دهند.