دسته‌ها
اخبار

معرفی اسباب بازی مناسب کودک یک ساله بازی فکری کودک یک ساله-اسباب بازی

مکعب پارچه ای آموزشی حاوی 9 مکعب با 6 وجه است که در هر وجه شش تصویر متنوع وجود دارد. این مکعب ها دارای تصاویر زیبا از حیوانات، میوه ها، وسایل نقلیه و… می باشد.اسباب بازی مکعب پارچه ای برای رده سنی بالای 6 ماه طراحی شده است.

البته این آموزش به کودک یک ساله می تواند زمان گیر باشد و وقت زیادی از شما بگیرد اما شما می توانید با صبر و تحمل مهارت های کودک یک ساله خود را شناسایی و آن را تقویت نمایید. بازی به کودکان این فرصت را می دهد تا مهار‌ت‌های جدید را بارها و بارها تمرین کنند. اسباب بازی‌هایی که به بچه‌ها این فرصت را می‌دهند که به تنهایی چیزی را کشف کنند، مهارت های منطقی تفکر را در آنها ایجاد می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا به طور مداوم به حل مسئله بپردازند. یک فروشگاه اسباب‌بازی آموزشی، اسباب‌بازی‌ها و بازی‌هایی را به فروش می‌رساند که هدف آنها تحریک و به چالش کشیدن خلاقیت و هوش کودک است. افراد در هر سطح سنی می‌توانند از اسباب‌بازی‌های آموزشی بهره‌مند شوند. فروشگاه‌ها به طور معمول بخش‌های مختلفی برای نوزادان، کودکان نوپا، کودکان و بزرگسالان دارند.

4 اسباب بازی برتر 1401

این اسباب بازی می تواند یک بازی تخیلی، هیجانی و همچنین ماجراجویی برای کودک شما باشد. برای خرید اسباب بازی می توانید بر حسب توانایی های کودک یک ساله خود بازی های مخصوص کودک یک ساله را تهیه نمایید و همچنین با خرید بازی فکری برای کودک یک ساله می توانید مهارت های او را در زمینه های مختلف تقویت نمایید. بسیاری از وسایل بازی کودکانه به صورت فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرند و به این ترتیب کودک باید برای استفاده از آن ها حرکت کند. در ادامه دست ها، پاها و چشم های کودک و سایر اعضای بدن او با هم هماهنگ خواهد شد.

گاهی اوقات پدر و مادر ترجیح می‌‌دهند سبک لباس پوشیدن کودکشان متفاوت باشد اما کودک تمایلی به جلب توجه دیگران ندارد. به طراحی چند فعالیت ساختارمند بپردازید و قبل از انجام دادن آنها با کودک خود صحبت کنید. معمولاً کودکان خجالتی در این شرایط بهتر عمل می‌‌کنند زیرا می‌‌دانند قرار است چه کاری انجام دهند. انجام دادن برخی بازی‌ها از قبیل بازی در آب، بازی با شن، نقاشی، آشپزی و استفاده از خمیر بازی نتایج خوبی را به بار می‌آورد. پس از بازی در منزل می‌توانید کودک خود را به پارک یا پیک نیک ببرید و او را به داشتن فعالیت جسمانی را تشویق کنید تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد سپس اجازه دهید به تنهایی بازی کند.

مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله

پیانوی کوچکی که مخصوص کودکان یک ساله تولید شده است، می تواند کودک را نوازنده ای کوچک و حتی یک پیانیست معروف کند! برای شنیدن صداهای هیجان انگیز زنگ ها، سوت ها، خنده ها و غیره، بر روی کلید ضربه بزنید. این اسباب بازی با میزان صدای مناسب برای کودکان یک ساله طراحی شده است. این وسیله برای الهام بخشیدن به یادگیری مجله خبری اسباب بازی علت و معلول و جلب کردن حواس کودکان با صداهای سرگرم کننده و رنگ های درخشان مناسب است. امروزه با افزایش فروشگاه ها می توان به راحتی بازی های مخصوص کودک یک ساله را در انواع فروشگاه های لوازم کودک پیدا کرد و بسته به نوع خرید عمده خود خرید اسباب بازی های کودک یک ساله را به صورت حضوری و یا اینترنتی انجام دهید.

خرید اسباب بازی برای کودک یک ساله

والدین باید متوجه این امر باشند که علاوه بر تهیه و خرید اسباب بازی های مناسب، سعی نمایند با در اختیار قرار دادن ابزارهایی مانند چکش، میخ، قیچی و … (با توجه به سن کودک) و وسایل اضافی و دورریختنی که قبلاً نامبرده شد، زمینه سازندگی، خلاقیت، ابتکار، نوآوری و سرگرمی کودک را فراهم نمایند. بازی کردن و جنب و جوش کودکان در هر شرایط, مهم ترین ویژگی یک کودک محسوب می شود. البته بازی کردن تنها مختص کودکان نیست و انسان در هر سنی سرگرمی و بازی های مناسب سن خود را پیدا می کند. بازي، روش طبيعي شركت كودكان در فعاليتهايي است كه سرانجام سبب كسب مهارت و ورزيدگي براي مقابله با مشكلات زندگي مي شود. كودكان از طريق بازي احساسات، ناكاميها و اضطرابهاي خود را بيان مي دارند.

همکاری کردن با دیگران یکی دیگر از بخش‌های مهم مهارت اجتماعی محسوب می‌شود. از کودک خود بخواهید به جمع آوری اسباب بازی‌هایش بپردازد تا به این ترتیب در محیط منزل همکاری کردن را یاد بگیرد. به طور کلی محیط منزل می‌تواند الگوی خوبی برای کودک باشد و همکاری با دیگران را به او آموزش دهد. به خاطر داشته باشید که شما الگوی کودک خود هستید و فرزندتان آینه رفتار شما در جامعه است. در سنین کودکی می‌توان نحوه استفاده مشترک از وسایل و اسباب بازی را به کودک آموزش داد.

  • با لگو دوپلو 80 تکه می توان سازه های خلاقانه خودتان را بسازید و یا از الگوی خودش پیروی کنید.
  • محققان معتقدند اسباب بازیهای مناسب لزوما پر هزینه نیستند بلکه باید ایمن بوده و موجب سرگرمی، لذت و یادگیری کودک شوند.
  • به این مرحله بازی یکسان گفته می‌شود و یکی از مهمترین مراحل رشد اجتماعی کودک محسوب می‌گردد.
  • استفاده از این وسایل برای کودکان بیشتر از دو سال سال هم باید به یک تا دو ساعت در روز محدود شود.
  • سعی کنید اسباب‌بازی‌هایی را بخرید که چندین کودک (و در بهترین حالت از سنین مختلف) بتوانند با خوشحالی با آنها بازی کنند.