دسته‌ها
اخبار

چای سیاه قلم سنتی و لیزری لاهیجان خرید و دریافت قیمت روز | OkChay

چای سیاه قلم سنتی و لیزری لاهیجان خرید و دریافت قیمت روز | OkChay

در بازار چای می توان چای ها را در دسته ها و رده بندی های قوی تا ضعیف مشاهده نمود که انتخاب را برای افراد راحت تر و از این رو می توان به شکلی راحت پاسخگوی درخواست خریداران بود. چای های برداشت فصل بهار از نمونه ها بسیار محبوب و خوب موجود در بازار هستند و ارقام ایین رده دارای ارزش قیمت بالاتر و کیفیت تضمین شده تری می باشند. فروش بهترین چای سیاه قلم بهار، چای سرگل، چای ساچمه، چای دستی سیاه و… در کنار انواع چای سبز درجه یک در مرکز پخش چای ارگانیک ایرانی انجام و تمامی سفارشات مستقیم از شهر لاهیجان به سراسر ایران ارسال می گردند. چای قلم شمال ازجمله محصولات پرطرفدار کارخانه های چای ایران است که به دلیل طعم خوب آن، درمیان بومی های منطقه با استقبال فراوانی همراه بوده و در طبقه بندی نوع چای، پس از چای ممتاز قرار می گیرد. چای قلم، همانطور که از نام آن پیدا است، بیشتر از تکه های بزرگ ساقه چای تشکیل شده که به همین دلیل به درشت ترین چای ایرانی معروف است. کیفیت چای قلم طبیعی درصورتی که بطور کامل و صحیح دم کشیده شود، همانند انواع چایی های مرغوب و برتر دیگر بوده و تنها در میزان چای خشکی که در قوری ریخته می شود، با سایر چای ها متفاوت است.

سرویس سماور 5 پارچه گازی آریان طرح قلم کد 17020005 ظرفیت 8 لیتر

به همین دلیل است که چای قلم مانند چای شکسته لاهیجان مورد توجه قرار گرفته است. چای قلم بر خلاف چای ممتاز و چای سرگل به گونه‌ای است که معمولا از برگ‌های پایینی بوته چای و همراه با ساقه چیده می‌شود و به همان صورت نیز فرآوری می‌شود. چای قلم به این دلیل قلم نامیده می‌شود که ساقه‌های چای در این چای وجود دارند.

به دلیل درشت بودن در طی عملیات تولید هر چه بر پیچش چای افزوده گردد کیفیت بیشتری داشته و وزین و مرغوب تر خواهد بود. تلخی و گسی در این چای کمتر از چای های پودری و ریز است و در طی سال های اخیر در رده خوب فروش قرار گرفته است. چای مرغوب ایرانی نباید تلخ باشد و باید ۱۵ دقیقه دم بکشد تا رنگ خوبی داشته باشد همچنین وقتی که آب جوش را در قوری حاوی چای اضافه می‌کنید باید عطر چای ایرانی مرغوب بلند شود. کافیست یکبار چای ایرانی سرگل بهاره را در انتهای اردیبهشت به طور مستقیم از کشاورز لاهیجانی تهیه کنید تا با عطر و طعم واقعی چای ایرانی آشنا شوید سپس می‌توانید عطر و طعم بقیه انواع چای را با آن مقایسه نمایید و تفاوت را درک کنید.

  • لاهیجان چای، با معرفی بهترین نوع چای تولید شده در باغ های شمال کشور سعی دارد جهت حمایت از کشاورزان عزیز در تولید محصولات کشاورزی داخلی، فضایی مطمئن برای خرید این محصولات را فراهم آورد.
  • به همین دلیل است که چای قلم مانند چای شکسته لاهیجان مورد توجه قرار بانک چایی ایرانی گرفته است.
  • چای دیر دم و خوش طعم هست و حداقل مطمئن میشی رنگ و اسانس نداره.
  • که همین موضوع می تواند اثبات کند که چای سیاه قلم چقدر می تواند برای دهان و دندان مفید باشد.
  • برگ ها بعد از این مرحله آماده تخمیر می شوند و حدود 50 درصد تانن برگ چای از دست میرود و رنگ آن سیاه می شود.

به تصاویر فوق و زیر با دقت توجه کنید تا تفاوت های ساختاری میان چای قلم و شکسته را بهتر درک کنید. چنانچه قصد دارید اطلاعات کامل تری از قیمت و یا نحوه خرید آن به دست آورید می توانید به قسمت “خرید چای قلم” مراجعه کنید. توجه داشته باشید که چای قلم بهاره در واقع همان چای قلمی بوده که در فصل بهار برداشت شده است.

چای کله مورچه