دسته‌ها
اخبار

چرا اسباب بازی بهتر از بازی های ویدیویی است؟ 4 مزیت اسباب بازی برای کودکان گیمفا-اسباب بازی

هنگامی که کودکان به دوره ی یک سالگی وارد می شوند؛ حرکت و فعالیت آن ها افزایش می یابد و بازی آن ها با دوره ی ساده نوزادی تغییر می کند. این دوره زمانی برای بازی با اسباب بازی های آموزشی است، که به کودک کمک می کنند، یادگیری و توانایی صحبت کردن را تقویت کنند و راه رفتن آن ها را سرعت بخشند. نکته ی قابل توجه اینجاست که ممکن است، همه بچه ها هنگام رسیدن به یک سالگی، به رشد مشترکی نرسیده باشند. اسباب بازی های کودکانه بر نقاط خاصی تمرکز دارند، که کودکان در این سن به آن نیاز پیدا می کنند.

مثلاً اگر کودکی مشغول ساختن اسباب بازی و یا نقاشی است نباید والدین به بهانه های مختلف عقاید و سلیقه خود را به کودک تحمیل نمایند. بهتر است او را آزاد بگذارند تا بتواند تصورات، تخیلات و ابتکارات خود را به طور طبیعی نشان دهد. با این حال توجه به این نکته ضروری است که باید اسباب بازیهای با کیفیت و برتر را برای کودکان خود انتخاب کنیم. چنانچه اقدامات فوق تاثیرگذار نبود، اسباب بازی را از هر دوی آن ها بگیرید و بازی جدید را ترتیب دهید. در نهایت اگر آرام شدند و قول دادند که به صورت نوبتی با هم کنار بیایند، می توانید وسایل را به آن ها بازگردانید تا بازی را از ابتدا آغاز نمایند. یکی از شایع ترین دعواهایی که در میان کودکان در مهد کودک رخ می دهد بر سر تصاحب اسباب بازی و اشیائی است که در این مکان، به صورت مشترک برای همه قابل استفاده است.

جذابیت تجربه کردن، یادگیری و اکتشاف برای کودکان با ذهن های در حال توسعه، کمک بزرگی خواهد بود. گاهی در این توپ های کروی دانه های پلاستیکی برای ایجاد صدا به هنگام حرکت دادن توپ ها نیز قرار داده می شوند. عروسک یکی از مهم ترین اسباب بازی کودکان یک ساله است و هدیه ویژه ای برای کودک خواهد بود.

  • دهد تا توانایی خود را در تسلط بر مهارت های هماهنگی چشم ودست پرورش دهند.
  • هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر و ویدئوهای وب سایت نی نی بان حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
  • در برخی مواقع پدر و مادر اسباب بازی‌های مناسب سن کودک را تهیه می‌‌کنند اما همچنان فرزند آنها برای بازی کردن به دوستان و اقوام و سایر اعضای خانواده وابسته است.
  • یکی از عاداتی که معمولا به غلط برای کودک شکل می گیرد، این است که خواسته های خود را بتواند با گریه، پرخاشگری و جیغ زدن اجرایی سازد.
  • اگر دقیقاً وسایل بازی با سن کودک انتخاب شوند، در تقویت خلاقیت مؤثرتر خواهند بود.

الگوی خوبی برای فرزندتان باشید زیرا تقویت مهارت‌های اجتماعی کودک با نگاه کردن به رفتار شما شکل می‌گیرد. این مرحله ارتباط نزدیکی به رشد عاطفی و شناختی کودک و درک او از احساسات و عملکرد دیگران در خصوص خود دارد. تجربیات اجتماعی در دوران کودکی تأثیرات بسیار زیادی در روابط انسان در بزرگسالی دارد. یک گودال ماسه بازی پر از اسباب بازی ثروتی از فرصت ها را برای کودک به وجود می آورد. آنها می توانند با استفاده از چوب روی ماسه نقاشی کنند، یا می توانند به ماسه اب اضافه کنند و یک قصر ماسه ای بسازند، و یا با استفاده از ماشین های اسباب بازی یک پیاده رو ماسه ای بسازند. بچه ها دوست دارند که وانمود کنند که عروسک ها انسان و یا حیوان واقعی هستند.

آنها حتی ممکن است در یک زمان با دو یا سه تا از انها بازی کنند، و برای هر کدام از اسباب بازی ها صداهای متفاوتی از خود در بیاورند. این مسئله فقط برای آنها سرگرم کننده نیست، بلکه برای شما که انها را نگاه می کنید نیز سرگرم کننده است. اسباب بازی‌های درهم رونده که روی‌هم چیده شده یا به هم جفت می‌شوند، اسباب بازی‌های روی‌هم چیدنی که شامل مکعب‌ها و حلقه‌های قابل روی‌هم گذاشتن هستند. عروسک بانی پولیشی با ارتفاع حدودا 50 سانتی متر و جنس پولیشی میتواند قشنگترین هدیه به کودکان و حتی بزرگسالانی باشد که به عروسک پولیشی بانی خرگوشه علاقه دارند.

در این صورت روانشناسان کلینیک نی نی بان می‌توانند به شما کمک کنند. خوب است این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که بازی فقط سرگرم‌کننده نیست، بلکه برای رشد کودک ضروری است تا حدی که کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از آن به عنوان حقی که هر کودک باید برخوردار باشد، نام می‌برد. اگر کودک شما هنگام ورود به یک محیط جدید مضطرب می‌‌شود باید به اعتماد به نفس بیشتری بدهید اما چنانچه اضطراب کودک باعث نگرانی شما شود اوضاع بدتر خواهد شد به همین دلیل باید به او نشان دهید که نگران نیستید. اگر محیط جدید باعث ایجاد اضطراب در شما نشده است سعی کنید به تدریج به ایجاد آرامش در فرزندتان بپردازید. نه تنها برای کودک لذت بخش است بلکه قدرت تمرکز و تشخیص او را بالا می برد. بهتر است در ابتدا پازل هایی انتخاب شود که قطعات کمتری دارند و پس از یادگیری به مراتب پیچیده تر سخت تر شود.

اسباب بازی های مناسب سن پنج تا نه سالگی

اگر این وضعیت یک بخش طبیعی از شخصیت او است باید زمان زیادی را صرف کنید تا به او یاد بدهید که هیچ مشکلی وجود ندارد. بلوک ها یکی از اصلی ترین اسباب بازی های کودکان می باشد و به نظر می رسد که هیچگاه کودکان آن را کنار نمی گذارند. این اسباب بازی یکی از معمول ترین اسباب بازی های دور و بر کودکان می باشد، هنوز هم آنان می توانند تخیل کودکان را بر انگیزند. کودکان کوچک تر همچنین می توانند از آنها برای یادگیری بازی هایی مانند بازی های شمردنی و تجربه های پایه ی جمع و تفریق را یاد بگیرند.. بلوک ها فرصت های یادگیری متعددی را برای کودکان ارائه می کنند و می توانند کودکان را مشغول نگه دارند. اسباب بازی های نمایشی مانند تلفن های اسباب بازی، عروسک ها ی نمایشی و تخت عروسک ها، کالسکه و کالسکه کودک، عروسک، اسباب بازی های پولیشی، حیوانات پلاستیکی، و وسایل نقلیه شبیه به واقعیت که از جنس پلاستیک و چوب است.

درمورد این بازی ها اطلاعات کامل به دست بیارید و حتی قبل از تهیه کردنشون اون ها رو یاد بگیرین. وقتی کودک با استفاده از یک وسیله بازی سرگرم می شود و بدون حضور بزرگترها قادر به استفاده از آن باشد، بی شک استقلال بیشتری پیدا می کند. به این ترتیب بسیاری از فعالیت های روزانه خود را نیز با موفقیت بیشتری پشت سر می گذارد. این مسئله از وابستگی بیش از حدی که بسیاری از بچه ها به مادر و پدر خود پیدا می کنند جلوگیری خواهد کرد.

کودکان می توانند با استفاده از آن اسباب بازی های خود را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنند ولی این تنها شروعی برای استفاده از آن است. کودکان نوپا به سرعت در حال یادگیری کلمات و حرف زدن هستند، اما با وجود احساس خطری که همراه آنها مجله خبری اسباب بازی وجود دارد، اعمال زیادی از جمله پریدن از ارتفاع، بالا رفتن، غلت زدن، و پرتاب کردن و بازی های خشن را تجربه میکنند. کودکان همچنین کنترل خوبی بر دست ها و انگشتان خود دارند و دوست دارند با دستان کوچکشان کارها را انجام دهند.

اسباب بازی فرمان ماشین موزیکال هانگر با طراحی زیبا و جذاب و آینه بامزش و بوق و آهنگای کودکانش یک ماشین کوچک را برای کودک شبیه سازی می کند که می تواند ساعت ها با آن سرگرم شود و لذت ببرد. 4عدد جغجغه و دندان گیر و مدل های متنوع میتونه بهترین هدیه سیسمونی نوزاد باشه. در این سن بدنبال اطلاعات جدید، چالش‌ها و تجربه در بازی هستند.یک کودک در این گروه سنی شدیدا توسط همسالان خود تحت تاثیر قرار می‌گیرد و خیلی زیاد اجتماعی هستند.در این سن فعالیت‌های گروهی مورد توجه بیشتر است. کودک در این سن می‌داند چطور بازی منصفانه داشته باشد و مهارت اجتماعی حرفه‌ای بکار ببرد. کودک ۳ تا ۵ ساله یک سازنده قهار است و می‌تواند از هر چه به دستش می‌دهید یک شاهکار خلق کند. رنگ‌ها، اشکال و اعداد را می‌شناسد، قوانین را درک کرده و مسئولیت‌پذیری بیشتری دارد بیشتر اسباب‌بازی‌هایی را می‌پسندد که مشخصات واقعی داشته باشند.

مناسب ترین اسباب بازی کودکان یک ساله