دسته‌ها
اخبار

چرا اسباب بازی بهتر از بازی های ویدیویی است؟ 4 مزیت اسباب بازی برای کودکان گیمفا-اسباب بازی

همه ما تجربه خرید اسباب بازی را داریم که کودک ما به مدت دو روز با آن بازی می کند و دیگر هرگز آن را لمس نمی کند. اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که به روش‌های مختلفی قابل استفاده باشد. متأسفانه بعضی از والدین همه چیز را آماده شده برای کودک شان تهیه می کنند و خیال می کنند با خریدن اسباب بازی های گران قیمت و زیاد، زمینه رشد فکری و شکوفایی استعدادهای کودک را فراهم کرده و خدمت بزرگی به فرزندشان می کنند. علاقه دارند و هر روز با توجه به سنشان در انتخاب نوع وسایل بازی حساس‌تر می‌شوند. به طور کلی این وسایل در دو مدل سازمان‌یافته و سازمان نیافته تقسیم می‌شوند.

اگر این وضعیت یک بخش طبیعی از شخصیت او است باید زمان زیادی را صرف کنید تا به او یاد بدهید که هیچ مشکلی وجود ندارد. بلوک ها یکی از اصلی ترین اسباب بازی های کودکان می باشد و به نظر می رسد که هیچگاه کودکان آن را کنار نمی گذارند. این اسباب بازی یکی از معمول ترین اسباب بازی های دور و بر کودکان می باشد، هنوز هم آنان می توانند تخیل کودکان را بر انگیزند. کودکان کوچک تر همچنین می توانند از آنها برای یادگیری بازی هایی مانند بازی های شمردنی و تجربه های پایه ی جمع و تفریق را یاد بگیرند.. بلوک ها فرصت های یادگیری متعددی را برای کودکان ارائه می کنند و می توانند کودکان را مشغول نگه دارند. اسباب بازی های نمایشی مانند تلفن های اسباب بازی، عروسک ها ی نمایشی و تخت عروسک ها، کالسکه و کالسکه کودک، عروسک، اسباب بازی های پولیشی، حیوانات پلاستیکی، و وسایل نقلیه شبیه به واقعیت که از جنس پلاستیک و چوب است.

چه کسی باید بچه را تربیت کند؟پدر یا مادر؟

آنها حتی ممکن است در یک زمان با دو یا سه تا از انها بازی کنند، و برای هر کدام از اسباب بازی ها صداهای متفاوتی از خود در بیاورند. این مسئله فقط برای آنها سرگرم کننده نیست، بلکه برای شما که انها را نگاه می کنید نیز سرگرم کننده است. اسباب بازی‌های درهم رونده که روی‌هم چیده شده یا به هم جفت می‌شوند، اسباب بازی‌های روی‌هم چیدنی که شامل مکعب‌ها و حلقه‌های قابل روی‌هم گذاشتن هستند. عروسک بانی پولیشی با ارتفاع حدودا 50 سانتی متر و جنس پولیشی میتواند قشنگترین هدیه به کودکان و حتی بزرگسالانی باشد که به عروسک پولیشی بانی خرگوشه علاقه دارند.

پیانو مناسب کودک یکساله

درمورد این بازی ها اطلاعات کامل به دست بیارید و حتی قبل از تهیه کردنشون اون ها رو یاد بگیرین. وقتی کودک با استفاده از یک وسیله بازی سرگرم می شود و بدون حضور بزرگترها قادر به استفاده از آن باشد، بی شک استقلال بیشتری مجله خبری اسباب بازی پیدا می کند. به این ترتیب بسیاری از فعالیت های روزانه خود را نیز با موفقیت بیشتری پشت سر می گذارد. این مسئله از وابستگی بیش از حدی که بسیاری از بچه ها به مادر و پدر خود پیدا می کنند جلوگیری خواهد کرد.

  • هر وسیله بازی به گونه ای خاص عمل می کند و به این ترتیب کودک برای آشنایی با نحوه استفاده از وسیله بازی روش های مختلفی را امتحان می کند.
  • شاید تعجب کنید که میز موسیقی برای کودکان 2 تا 5 ساله هم هیجان‌انگیز است.
  • نکته ی قابل توجه اینجاست که ممکن است، همه بچه ها هنگام رسیدن به یک سالگی، به رشد مشترکی نرسیده باشند.
  • پیانوی کوچکی که مخصوص کودکان یک ساله تولید شده است، می تواند کودک را نوازنده ای کوچک و حتی یک پیانیست معروف کند!

مثلاً اگر کودکی مشغول ساختن اسباب بازی و یا نقاشی است نباید والدین به بهانه های مختلف عقاید و سلیقه خود را به کودک تحمیل نمایند. بهتر است او را آزاد بگذارند تا بتواند تصورات، تخیلات و ابتکارات خود را به طور طبیعی نشان دهد. با این حال توجه به این نکته ضروری است که باید اسباب بازیهای با کیفیت و برتر را برای کودکان خود انتخاب کنیم. چنانچه اقدامات فوق تاثیرگذار نبود، اسباب بازی را از هر دوی آن ها بگیرید و بازی جدید را ترتیب دهید. در نهایت اگر آرام شدند و قول دادند که به صورت نوبتی با هم کنار بیایند، می توانید وسایل را به آن ها بازگردانید تا بازی را از ابتدا آغاز نمایند. یکی از شایع ترین دعواهایی که در میان کودکان در مهد کودک رخ می دهد بر سر تصاحب اسباب بازی و اشیائی است که در این مکان، به صورت مشترک برای همه قابل استفاده است.

در این صورت روانشناسان کلینیک نی نی بان می‌توانند به شما کمک کنند. خوب است این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که بازی فقط سرگرم‌کننده نیست، بلکه برای رشد کودک ضروری است تا حدی که کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از آن به عنوان حقی که هر کودک باید برخوردار باشد، نام می‌برد. اگر کودک شما هنگام ورود به یک محیط جدید مضطرب می‌‌شود باید به اعتماد به نفس بیشتری بدهید اما چنانچه اضطراب کودک باعث نگرانی شما شود اوضاع بدتر خواهد شد به همین دلیل باید به او نشان دهید که نگران نیستید. اگر محیط جدید باعث ایجاد اضطراب در شما نشده است سعی کنید به تدریج به ایجاد آرامش در فرزندتان بپردازید. نه تنها برای کودک لذت بخش است بلکه قدرت تمرکز و تشخیص او را بالا می برد. بهتر است در ابتدا پازل هایی انتخاب شود که قطعات کمتری دارند و پس از یادگیری به مراتب پیچیده تر سخت تر شود.