دسته‌ها
اخبار

کاربرد انواع پنجره در معماری ساختمان نقش درب و پنجره در معماری ساختمان دلتامگ | elitarchgroup

پنجره های PVC در برابر نور خورشید، تغییر رنگ میدن و این موضوع یکی از مهمترین معایب این نوع پروفیل است. اما در نوع UPVC سعی شده این مشکل حل بشه و میشه گفت مهمترین تفاوت شون همین مورده. همان طور که در این مقاله نیز اشاره شد، انواع پنجره دوجداره بسیار متنوع هستند.

تهویه طبیعی هوا از طریق پنجره

اما به این نکته توجه کنید که این جنس از پنجره، بعد از چند سال پوسیده می‌شود و در برابر رطوبت متورم خواهد شد. از طرف دیگر در برابر آتش سوزی مقاوم نیست و به سرعت آتش را به نقاط دیگر یونولیت منتقل می‌کند. پروفیل های چوبی اولین و قدیمی ترین مواد به کار رفته در ساخت پنجره ها هستند که در هنر و معماری ایران نیز جایگاه ویژه‌ و بسیار پرکاربردی داشته و دارند. پروفیل پنجره های دوجداره یو پی وی سی در برابر پوسیدگی، خوردگی و جذب گرد و غبار مقاومت دارند و همین امر باعث آسان کردن نگه‌داری و افزایش طول عمر این پنجره ها می‌شود. در واقع این نوع پنجره نوع جدیدی از متریالی است که در ساخت پنجره استفاده می‌شود و از سوی دیگر نیز همگام با محیط زیست است. با توجه به شرایطی که پنجره‌های یو پی وی سی در آن رنگ‌آمیزی می‌شوند، با گذشت زمان، تغییری در شکل ظاهری آن‌ها رخ نمی‌دهد و رنگ این پروفیل‌ها ثابت باقی می‌ماند.

پنجره تک حالته (Single Opening)

شما میتوانید با تعویض پنجره یو پی وی سی خانه خود را بازسازی کنید. پنجره‌های فلزی و چوبی در برابر تغییر آب‌ و هوا یا رطوبت تغییر شک می‌دهند و ممکن است زنگ بزنند. اما پنجره‌های یو پی وی سی دوجداره مقاومت بسیاری بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند. همچنین به دلیل آب بندی کاملی که این پنجره‌ها دارند، در زمان بارندگی‌های شدید هیچ آبی به داخل خانۀ شما نفوذ نخواهد کرد.

کاربرد انواع پنجره در معماری ساختمان نقش درب و پنجره در معماری ساختمان دلتامگ | elitarchgroup از پشم شیشه به عنوان ماده تقویت‌کننده و از مواد پلیمیری به عنوان مواد زمینه استفاده می‌شود. این مواد به صورت پارچه بافته شده هستند و مقاومت کششی بالایی دارند. با توجه به روش تولید و ثبات رنگ پروفیل ‌های فایبرگلاس، در این پنجره‌ها با گذشت زمان، تغییر چشمگیری به‌ وجود نمی‌آید و نیاز به نگهداری و پوشش خاصی ندارند. در واقع می توان گفت ساخت پنجره های دوجداره،بیشتر با پروفیل های آلومینیومی کلید خورد. آلومینیوم در برابر رطوبت زنگ نمی‌زنه و به همین دلیل یک انتخاب مناسب برای استفاده در سرویس بهداشتی هستش. در این بخش می‌توان به خوبی زیبایی پنجره آلومینیومی بزرگ موجود بر روی سقف را تماشا کرد.

  • در اقلیم گرم و مرطوب بهتر است با تمهیداتی مانند ایجاد سایه، دمای هوا پیش از ورود به فضاهای داخلی ساختمان کاهش یابد.
  • احتمالا این نوع پنجره را در نمای بسیاری از ساختمان‌های مدرن دیده‌اید که در ابعاد بزرگ استفاده می‌شوند.
  • چوب ، به علت در دسترس بودن و تولید آسان ، اولین و قدیمی ترین پروفیل تشکیل دهنده در و پنجره است .