دسته‌ها
اخبار

اسباب بازی کودکان، آموزشی و سرگرم‌کننده-اسباب بازی

آموزش مهربان بودن با دیگران یکی از مهارت‌های اجتماعی بسیار مهم است که به کودک یاد می‌دهد نسبت به دیگران شفقت داشته باشد و احساسات آنها را درک کند. شما می‌توانید با نشان دادن مهربانی خود نسبت به دیگران و تشویق کودک به صحبت کردن درباره احساسات خود در این راستا گام بردارید. کودکی که به مهربان بودن تشویق می‌شود هنگام بازی کردن با دیگران و برقراری ارتباطات اجتماعی موفقیت بیشتری به دست می‌آورد. اگر کودک ۵ ساله شما از بازی کردن با دیگران به شدت امتناع می‌کند احتمالاً بسیار خجالتی است و اعتماد به نفس پایینی دارد.

این شکل علاوه بر انجام ساخت و سازهای شگفت انگیز، به کودکان کمک می کند، تا با قرار دادن قطعات در شکاف صحیح، اشکال مختلف را یاد بگیرند. همین امر باعث می شود، پازل ها جز تاثیرگذارترین اسباب بازی کودکان برای یک ساله به شمار بروند. بازی های کودک یک ساله و به طور کلی بازی کردن کودک در این سن موجب می شود که کودک تحرک بیشتری داشته باشد و اشیا را جا به جا کند. در مورد بهترین اسباب بازی در این سن باید اسباب بازیی را انتخاب کرد که کودک بتواند با انداختن آن و یا هل دادن اسباب بازی تحرک بیشتری داشته باشد. بازی کردن کودک و استفاده از اسباب بازی کودک یک ساله می تواند علاوه بر افزایش تحرک کودک موجب شود تا کودک بتواند کارهای دستی و حرکتی بیشتری انجام دهد و این مهارت را در خود تقویت کند.

ترجیحا برای فرزندتان اسباب‌بازی‌هایی که صفحات نمایش دارند، انتخاب نکنید و چنین اسباب‌بازی‌هایی انتخاب می‌کنید، مراقب زمانی که از آن استفاده می‌کند، باشید. بیشتر اسباب‌بازی‌های بچه‌ها در واقع به آنها آموزش می‌دهند، حالا ممکن است این آموزش، صرفا یاد دادن جمع و تفریق یا جدول ضرب نباشد، اما اسبا‌ب‌بازی‌ها با پرورش قوه تخیل کودک، به او نقش‌آفرینی در موقعیت‌های مختلف را یاد می‌دهند. هنگامی که کودک شما با یک محیط چالش ‌برانگیز مواجه می‌شود باید به احساسات او توجه داشته باشید. اگر کودک شما آنقدر بزرگ شده است که می‌‌تواند درباره ترس خود از محیط صحبت کند با او شروع به صحبت کردن نمایید و از روش‌هایی که به بهتر شدن حالش کمک می‌کند بهره بگیرید. گوش دادن به فرزندتان می‌‌تواند اطلاعات خوبی را درباره آنچه باعث ترس شده است در اختیارتان بگذارد. اگر کودکتان تمایلی به بازی با کودکان در یک محیط جدید ندارد و او را تحت فشار نگذارید و به او احساس بدی ندهید.

اسباب بازی های مناسب سن سه تا پنج سالگی

رشد اجتماعی در تمامی مراحل زندگی کودک ادامه پیدا می‌کند و هرگز به پایان نمی‌رسد. احساسات، علایق، دوستی و تجربیات زندگی نقش مهمی را در فرآیند رشد کودک و گذر از دوران کودکی به نوجوانی و بزرگسالی ایفا می‌کنند. در دو سالگی معمولاً کودک شروع به بازی کردن با سایر کودکان می‌نماید. به این مرحله بازی یکسان گفته می‌شود و یکی از مهمترین مراحل رشد اجتماعی کودک محسوب می‌گردد.

اسباب بازی زیر دو سال هستند که شما والدین عزیز می‌توانید آنها را برای کودک دلبند خود خریداری نمایید. پپا یه خوک کوچولوی شیطونه که با جورج برادر کوچکتر و مادر و پدرش زندگی می کنه.اون عاشق بازی کردن با دوستاش،رفتن به جاهای قشنگه تفریح مورد علاقش پریدن تو چاله های گله. عروسک پولیشی پپا پیگ اسباب بازی فوق العاده برای طرفداران پپاپیگ میباشد. کودک می مجله خبری اسباب بازی تواند احساساتی از قبیل ترس، رنجش، نگرانی، شادی و … خود را آن طور که دوست دارد در قالب شخصیت های دلخواهش بیان نماید و کدورت درونی خود را نیز از بین ببرد. همچنین اسباب بازی های مخصوصی در اختیار کودکانی که ناتوان هستند با هدف بهبود شرایط آن ها قرار می گیرد. از باتری های ضعیف و بی‌کیفیت دوری کنید و از استفاده آنها در اسباب بازی کودک خودداری کنید.

استفاده از اسباب‌بازی‌های ساده برای کودکان راحت‌تر است و به نظارت کمتری نیاز دارد. طبق تحقیقات آکادمی اطفال آمریکا، کودکان کمتر از دو سال اصلا نباید تلویزیون تماشا کنند یا بازی‌های رایانه‌ای انجام دهند. استفاده از این وسایل برای کودکان بیشتر از دو سال سال هم باید به یک تا دو ساعت در روز محدود شود. این اسباب‌بازی‌ها واکنش خاصی را در کودک ایجاد می‌کند، دقیقا چیزی که شما می‌خواهید. در سن ۴ سالگی کودکان می‌توانند به راحتی به انجام بازی‌های مشارکتی بپردازند و بازی با دیگران را به تنها بازی کردن ترجیح می‌‌دهند.

نکاتی که بهتر است والدین از آنها آگاه باشند !

، افزایش شادی و حتی به صورت بالقوه باعث پیشگیری از بیماری‌های ناتوان‌کننده مانند زوال عقل و آلزایمر می‌شود. تمام حقوق و محتوا برای مجله سیسمونی و نوزاد نی نی بابا محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر مرجع (نی نی بابا) پیگرد قانونی دارد. اگر نگران رفتار کودک خود در جامعه هستید بهتر است با معلم و پرستار کودک خود مشورت نمایید و نظر آنها را در این رابطه جویا شوید تا بتوانید در صورت نیاز تصمیم درستی بگیرید.

بازی کردن با کودکان علاوه بر اشتیاق و همدلی در کودک، باعث می شود از ایمنی آن ها اطمینان حاصل کنید. همچنین باید به طور مرتب اسباب بازی های کودک را بررسی کنید که شکسته یا غیر قابل استفاده نباشند و در صورت مشاهده شکستگی در قطعات اسباب بازی های کودک، بلافاصله آن را دور ریخته و یا تعمیر کنید. اگر به دنبال خرید اسباب بازی زیر دو سال برای سیسمونی نوزاد و یا هدیه برای کودک نوپا هستید در این صفحه انواع اسباب بازی نوزاد و نوپا را میتوانید مشاهده و خریداری کنید. این مکعب اسباب بازی نرم با طرح حیوانات دارای وجه هایی هست که کودک می تونه با انگشتانش آن ها را گرفته و لمس کنه و این کار باعث تقویت ماهیچه های کوچیک دستان کودک و افزایش هماهنگی چشم و دست اون میشه. واکر کودک بهترین انتخاب برای تمرین راه رفتن کودک و همچنین بازی های آموزشی مناسب کودکان زیر 2 ساله. این واکر موزیکال به حالت میز بازی هم در میاد و کودک رو ساعت ها سرگرم بازی میکنه.

  • اگر کودک شما برای بازی با اسباب بازی‌هایش یا دیگران تمایلی نشان نمی‌دهد می‌توانید با متخصصین کلینیک توانبخشی روشا مشورت کنید و راهکار مناسب را برای کودک خود اعمال کنید.
  • در سن ۳ سالگی کودکان شروع به بازی کردن با یکدیگر می‌کنند، از یکدیگر الگو می‌گیرند و به نوبت بازی می‌کنند.
  • در ۱۸ ماه اول زندگی کودک با اعضای درجه یک خانواده آشنا می‌‌شود و این افراد در کانون توجه کودک قرار می‌‌گیرند.
  • برای اطلاع از قیمت و خرید آنلاین انواع اسباب بازی کودکان به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.
  • واکر کودک بهترین انتخاب برای تمرین راه رفتن کودک و همچنین بازی های آموزشی مناسب کودکان زیر 2 ساله.
اما تنها چیزی که کودک در استفاده از بازی های ویدیویی به دست می آورد، استرس و کاهش ارتباطات اجتماعی است. این مسئله توجه بسیاری از کارشناسان حوزه کودک را جلب کرده و به همین خاطر این روزها استفاده از بازی های ویدیویی برای کودکان به حداقل رسیده است. کودک یک ساله از رنگ های مختلف خوشش می آید و به همین جهت به نقاشی و رنگ آمیزی نیز علاقه مند خواهد بود اما نباید این توقع را از کودک داشت که بتواند به راحتی بر روی کاغذ رنگ آمیزی کند. خواندن کتاب و شعرهای مناسب کودکان نیز موجب می شود تا با ریتم زبان آشنا شوند و کلمات بیشتری را بیاموزند.